יום חמישי, 23 בספטמבר 2010

אמא חוזרת לעבודה

האם שמתן לב שספטמבר כמעט נגמר?
שלא הספקתי להירגע מחופשת הקיץ והילדים כבר בחופשת סוכות?
שנותר לנו שבוע וחצי להיות ביחד...
האם ידעתן שאני חוזרת לעבודה ב 3.10?
האם אתן יכולות לראות את ידיי רועדות על המיקלדת?
את ליבי פועם בחוזקה?
את הזיעה הקרה?
את עיני המבריקות (מדמעות)?




אה לא? טוב, אז תדמיינו (או אולי עדיף שלא...)
כן, זה עומד לקרות, אני עומדת לסיים את הדבר הזה שמשום מה קוראים לו "חופשת לידה" (המילה חופש פה מיותרת לגמרי, תחליפו במשפט "עבודה שאני עושה שלא במסגרת עבודתי הרגילה") ולחזור לעבודה.


זה לא כזה גרוע, לחזור לעבודה, חופשת הלידה הפכה אותי לבן אדם משעמם למדי, הנה למשל בעלי, חוזר לו מהעבודה (משתדל לחזור בשעות כמה שיותר מאוחרות, בכל זאת, איזה אבא רוצה להיות בבית בשעת "ארוחת ערב, אמבטיות, תסדרו כבר את הילקוטים שלכם ותעופו לישון...") ואז הוא מספר לי על כל מיני ישיבות בעבודה, האם כדאי לקלוט עובד חדש שהגיע ויודע מצוין את העבודה אבל נתגלעו קצת שגיאות כתיב בקורות החיים שלו? ועל הבנות במשרד שכמעט הלכו מכות... ועל ההרמת כוסית בצהריים לכבוד החג שבה חלק מהאנשים קצת התנדנדו חזרה הביתה...


"אז איך היה אצלך?"  הוא שואל


"אה,..." אני מנסה לדלות מעמקי זכרוני איזה מאורע שאינו משמים מוות, "אה, הפעוט שעה הציק לתינוק, ואז, הוא צעק לי שהוא חייב קקי, אז מהר רצתי איתו לשירותים עם התינוק על הידיים והוא ישב ופורר את הנייר טואלט על כל הריצפה ולא יצא לו כלום, ובדיוק כשהתינוק עשה (שאז זה מצב חירום כי זה גולש לו מכל הכיוונים ומסכן מי שמרים אותו באותו רגע) ורציתי להחליף לו אז הוא צעק לי "יצא לי, "יצא לי..." אני מסיימת את הסיפור בקול ענות חלושה.


"אה כן?" אומר לי בעלי ואני כבר רואה את המבט המעט זגוגי בעיניו...


(דרך אגב, זאת לא רק אני שמספרת סיפורים ארוכים על קקי, אני מפנה אתכן לפוסט הנהדר של הילה אהובתי שכל פוסט שהיא מעלה הוא פשוט חגיגה, שכתבה על אותו נושא בדיוק, והנה, הפלא ופלא, גם היא בחופשת לידה...)


אז זהו, זה נגמר, אני חוזרת לעבודה, התינוק הולך למטפלת, הוא לא יודע לאכול מבקבוק, אוכל טיפה מכפית, רגיל לישון על הציצי, מפונק כמו אני לא יודעת מה... (איך, איך ילד רביעי כזה מפונק? איך?) אני מתעלפת מכל רגע שחולף, אבל ננסה להחזיק מעמד (מבטיחה לעדכן) וכפי שאתן רואות, זה לא נהיה יותר קל עם הילד הרביעי, הפרידה, אני מתכוונת (אפילו להקליד את המילה הזאת קשה לי...)


וכמובן, העניין שלשמו התכנסנו, יצירה. בקומונה החמודה "צומת צבעים" קיימה גליש המוכשרת החלפת יומנים. אני הכנתי יומן ליעל (תודו שזה אתגר אדיר...).
הלכתי על יומן סולידי למדי, הצד החיצוני שלו מפשתן והפנימי מבד מנוקד, את ההדרכה המצוינת לתפירת כיסוי בד לקחתי מפה (הדרכה מאוד ברורה ומומלצת), את הרעיון לרקום דמות ולצבוע חלק קטן ממנה בצבע אקריליק לקחתי מאיולה10 שתמיד יש לה את הרעיונות הכי טובים בעולם, גם את הדמות לקחתי מבלוג שהיא המליצה עליו של המאיירת שרה ג'יין (נאלצתי קצת לשנות את הילדה כי באיורים של שרה, היא סירבה להחזיק את שרשרת הדגלים...), שרשראות דגלים יש בהמון המון בלוגים ופליקרים, למשל פה, או פה או פה.


נשיקות וחג שמח
מקופלת

50 תגובות:

taltalm אמר/ה...

מ-ה-מ-ם !!! הרקמה, הצבעיה הדגלים הרעיון הביצוע הכל פשוט מושלם!!
שיהיה בהצלחה עם החזרה לעבודה.. אני עדיין בעניני הקקי :-)

קואלה22 אמר/ה...

אחד היפים!!!
ממש ממש מושלם ומעורר השראה!
בהצלחה בחזרה לעבודה.

Adiya אמר/ה...

זה יצא מדהים!!
הרקמה נראית כאילו נעשתה במכונה, כל כך מדויקת!!
איזה יופי של כיסוי ליומן!!

ושיהיה בהצלחה בחזרה לעבודה ובעיקר בפרידה מהקטנצ'יק...

חגית אמר/ה...

אני מזילה דמעה איתך, ובעצמי עדיין מדחיקה את העניין הזה שנקרא עבודה... אני מאחלת לך ולתינוקי התאקלמות קלה ומהירה! והיומן הזה, הוא פשוט מדהים!!

Ayala Levinger אמר/ה...

בהצלחה
גם אני ממש לא מחכה בכליון עיניים לרגע הזה. עוד חמישה שבועות :-(

juspan אמר/ה...

פשוט יפה הכריכה הזו!
ושתהיה חזרה קלה לעבודה, לך וליונק הקטנטן.

חן אמר/ה...

היומן מדהים... איזה כייף לה :)

והחזרה לעבודה תמיד קשה, אבל בעיקר לאמהות.
מקווה שיהיה בסיידר למרות חוסר הרצון לקבל בקבוק (גם אצלנו זה היה ככה ובסוף היא לקחה)

המון בהצלחה.

mama misisipi אמר/ה...

חזרה קלה לעבודה
והכריכה יפייפיה, הבגד שלה צבוע?

ורד והדס אמר/ה...

כל חזרה לעבודה היא לא קלה, משונה כזאת, אבל תלוי מה העבודה, מי החברים וכמה שעות...שיהיה בהצלחה וששיגרת העבודה הטובה תגיע בכיף...והיומן מאד מאד יפה. אהבתי.
חג שמח !

shirokoco אמר/ה...

מדהים!!!!איזה כיף ליעל.
חזרה קלה ככל האפשר לעבודה

יפעת אמר/ה...

אכן הביטוי "חופשת לידה" הוא קצת לא ברור במיוחד למי שחווה אותו....אני בעד שדרוגו כמו במדינות הסקנדנביות ובכלל יש לי המון מה להגיד בנושא

ולך גברת אמא נהדרת, מצחיקה ומוכשרת
לא קלה הפרידה (מנסיון....) אבל ילדנו הקטנים הם אוהבי חברה ואדם בדיוק כמונו ולכן הם יסתדרו ויהנו
למרות שאין כמואמא בעולם כולו.
בכל מקרה, היומן מקסים ותודה גם על השיתוף בכל הקישורים.
ולגבי העניין שלנו....רק כ ש י ה י ה לי זמן אני אוכל לטפל בו............
נשיקות קינשסה

הגר עופרי אמר/ה...

יומן מקסים !!!
ושהחזרה לעבודה תעבור בקלות...

מור כץ אמר/ה...

אולי עדיף היה לקרוא לחופשת הלידה "עבודת לידה", "הפקת פרוייקט לידה" או "העבודה הקשה שאחרי הלידה" (את בטח תהיי מוצלחת ממני בהמצאת שמות..). כמו תמיד את משעשעת מאוד ומביאה את הסיפורים בצורה הכי מקורית ומצחיקה שאפשר :). היומן מדהים! הייתי ממש שמחה לקבל אחד כזה בעצמי!

מיכל פלד אמר/ה...

היומן הזה מעלף אותי כבר פעם שניה,מושלם לגמרי לגמרי
איזה כיף ליעל
והפינוק הרב של מס' 4 - גם אצלי זה כך, כל העקרונות החינוכיים התמוססו להם על הגדולים אט אט וכל שנשאר הוא רק להיכנע לכל רצונותיה ומאוויה בחדווה ובששון ולהנות מכל רגע, יהיה בסדר...

יפית כחלון אמר/ה...

היומן הזה... כבר כתבו קודמותיי ואני מחפשת מילה יותר מקורית משלהן לתאר מה הוא עשה לי. אולי אני אתחבר למשוג של חבריי המגניבים שלא קשורים לסקראפ, הם היו אומרים על דבר כזה שהיומן הזה פשוט... מעיף אותי!!!
אני מתה על הדגלונים, על הילדה ועל האופן שבו הם בולטים על הבד הזה.
בדיוק סגרתי שתי הזמנות בדים ענקיות ואני מצטערת לאללה שלא הזמנתי שום בד חלק שיכול לשמש רקע ליומן כזה כמו שלך...
מאחלת לך שהמעבר לחיי הציבליזציה יזכיר לך כמה כיף לאכול ארוחת צהרים שקטה בלי אף ילד שמושך בבגד...

נ ע מ ו ל אמר/ה...

איזה יופי של יומן, וכמה כיף ליעל שהוא שלה.

בהצלחה בחזרה לעבודה...

בתיה אמר/ה...

מה, אחרי שחוזרים לעבודה מפסיקים להתעניין בקקי? למה לא סיפרו לי את זה לפני שנים? בחיי שהייתי מפסיקה אם הייתי יודעת שצריך.
היומן פשוט מעלף. אני מתפעמת כל פעם מחדש איך את מצליחה ליצור דברים יפים כל כך. יש לך את זה, את יודעת?

שתהיה לך פרידה קלה, ושהאי קיו יחזור כי בעבודה לא ממש יעריכו את הבקיאות בצעים קקי או במרקם שלו, ומשום מה ירצו שתחזרי להיות בדיוק כמו שהיית פעם.

מועדים לשמחה
בתיה

hadarling אמר/ה...

ליבי איתך!!
:)
מקווה שהחזרה לשגרה (לעבודה) תהייה קלה, מוצלחת ואפילו מספקת!!
היומן השאיר אותי פעורת פה וחסרת מילים! באמת שזה אחד הדברים היפים ביותר שראיתי!! מעריצה אותך!!

יעל.קיפודים אמר/ה...

הלב אתך, ועם היונק... אם הצלחת לגדל ילד רביעי מפונק בעוד הפעוט נותר שפוי כמו ואחיו הגדולים עדיין מכינים שיעורי בית (גם אם זה תחת לחץ פיסי מתון...) - את נהדרת!
כיסוי היומן מ-ה-מ-ם = יפיפה, עדין ומיוחד לגמרי!

יעל אמר/ה...

מ-ק-ו-פ-ל-ת!
תודה על היומן המדהים הזה שאני כל הזמן מלטפת בעיני ובידי. הוא מדהים, ואני כל כך אוהבת אותו. שומרת שלא יגמר לי...
והחזרה לעבודה - משתתפת בצערך, למרות שתגלי שיש ימים (מעטים, מעטים..) שאלה יהיו שעות החופשה שלך ותברכי עליהן..
שיעבור בקלות ושתהיה לך שנה מדהימה.
יעל.

הפיה לולית אמר/ה...

מקסים!
וכן, למרבה הפלא הפרידה לא יותר קלה. שיהיה לכם בהצלחה, עם כמה שפחות דמעות משני הצדדים :-)

Dafi אמר/ה...

הפרידה קשה אבל אני בטוחה שתמצאי כמה דברים חיוביים בחזרה לעבודה ויציאה מהבית. יש בזה משהו מאוורר. היומן מקסים! הפשתן כרקע מיוחד מאוד!

בובינה12 אמר/ה...

יקירתי,
מאחלת חזרה קלה לעבודה, ובהחלט מזדהה איתך עם ענייני הקקי-פיפי.

היומן פשוט יפהפה, אבל זה לא מפתיע - בדיוק כמו כל העבודות שאת עושה!

שיהיה לכם חג שמח! תחזיקי מעמד, מתוקה. :)

קשת זאבי אמר/ה...

חיבוק ענק!
והיומן מטריף!!!!!!

רביד פלג אמר/ה...

אתחיל מהסוף, כדי להגיע לעיקר (מבחינתי). ובכן, היומן שיצרת יצא משגע ומאד לטעמי. משהו בעבודות שלך גורם לי לחוש שלווה כשאני מתבוננת בהן..:-]. (זו מחמאה כן?!;-)). במקום מקבלת ההחלפה, אישית, הייתי מלאת אושר וגאווה:-).

ולעניין שלשמו התכנסנו;-), ובכן גם אני ב'חופשת לידה' - אותה אחת עם השם המאד לא מתאים...
ואולי מכיוון שממילא אני עובדת מהבית כשעובדת, וממילא הקולגות שלי הן בעיקר 'טלפוניות', אני לא מתגעגעת לכך, ואשחמ מאאאד להשאר תחת ההגדרה 'חופשת לידה' עוד מספר חודשים..
ולשאלת בן זוגי היקר - אודות איך היה יומי, אני מספרת על הקומונות, הפורום, הבלוג - את יודעת - העבודה האמיתית שלנו;-):-D, חוצמשגרת היום עם הילדודס.
ובכן, זו ה'קטנה' שלי בעניין.
ולך, שתהיה הצלחה רבה רבה בחזרה לעבודה, פרידה והסתגלות נינוחה לשניכם, הנרדם על הציץוהיונק המושבע:-)..

שבת שלום!

Galore אמר/ה...

וואוווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו.
מ ו ש ל ם. יפיפה. הורס. גומר. ענק. מדהים. חבל"ז. שיואו. יא ווארדיקי.
ואני מתעלמת מחזרתך לעבודה.

אנונימי אמר/ה...

אז גם אני חייבת להגיד שהוא מושלם. גם התינוק גם הפעוט וגם היומן....
ואני בעד ייסוד עמותת המאמאקקי!
נשיקותוחיבוקים על הקשיים שאת חווה. בסוף זה יסתדר - באזור האוניברסיטה (שמעתי מזיקוקית שגם גיל 18 יש עדיין קשיי פרידה, אז אני בונה על האוניברסטה...)
הילה

זהבית שקד אמר/ה...

תמיד את מצליחה להצחיק אותי
רק לי לא יצאים סיפורים כאלה כמו שלך
בנוגע לתינוק אל תדאגי אני בטוחה שהכל יסתדר

והיומן מדליק!!
זהבית

פיציקולה אמר/ה...

ואו, זה רקום? אני בהלם!!!!
כמה עדינות, כמה יופי,
והצביעה כ"כ מוסיפה...
בהצלחה עם החזרה לעבודה השניה...

פיית מרציפן אמר/ה...

מקסים מקסים מקסים
השילוב של הפישתן עם הצבעוניות נהדר
מתי את מספיקה?

Ponyplus אמר/ה...

עצוב ומוכר.
ועם זאת כל פעם כשנראה לך שלא תעמידי בזה, את פתאום מוצאת את עצמך צועדת בקלילות למשרד, מאופרת וייצוגית ( היי לא להחמיר עם עצמך, הרגע ילדת!) עם תיק קטן, נטול חיתולים/מוצצים/בגדים להחלפה וכו, שותה קפה בנחת, מדברת שיחות של גדולים ומרגישה שוב בן אדם ולא רק אמא. קחי אוויר, באמת באמת שיהיה בסדר.
היומן כל כך יפה בעיני. שילוב מושלם של רכיבים מופלאים ועבודה נקייה.

gallish אמר/ה...

היומן הזה מדהים!!!
בהצלחה גדולה לך ולתינוק עם החזרה לעבודה, מחכה לעדכונים :-)

אמא של ניבי אמר/ה...

על מה את מדברת????
אין כמו העבודה!!!
זה המקום היחיד ששומר על שפיותך.
אני מחכה בקוצר רוח שחופשת סוכות תסתיים!
למי יש סבלנות לצעקות שלהם, לבכיות שלהם, הוא לקח לי.... הוא הרביץ לי....
אני בטוחה שהתינוק יסתדר והכי חשוב- לך יהיה נחמד יותר.
בהצלחה!

Big Mook Craft אמר/ה...

מתוקתי, סליחה על ההתבטאות, אבל בהחלט הייתי תולה על עץ גבוהה את הגבר השמוק שהמציא פעם את המושג "חופשת לידה" וכשהוא עשה זאת הוא ישב במשרדו והמזכירה הגישה לו קפה ואשתו הניקה בבית.....שו חופשה שו נעליים? פה באנגליה קוראים לזה: maternity leave הרבה יותר נכון והגיוני שלא לדבר על כך שזה ארוך יותר עם תנאים טובים יותר, אבל במקום לקטר אגיד - שאני דווקא מקנאה שיש לך מי להניק הם גדלים כל כך מהר, מאחלת לך הסתגלות חלקה לעבודה ו....היומן פשוט מושלם!!!!!!!

הדס שטרן גולדשטיין אמר/ה...

מקופלת יקירתי...
היומן משגע. הרקמה והבד נפלאים.
ולגבי חזרתך לעבודה - בטוחני שזה הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות. כל הילדודס ילמדו להסתדר ולהיות פחות מפונקים.
ולנו יהיו סיפורים חדשים ומרתקים לא פחות!
ב-ה-צ-ל-ח-ה!

אלונה ארובס אמר/ה...

אוהבת מאוד את המחברת המטופלת. הריקמה של הילדה כ"כ מדוייקת, ובכלל כל שאיבת הרעיונות שהזכרת באים לידי ביצוע מושלם.
עם הילדה השלישית נשארתי שנה בבית לפני שחזרתי לעבודה (שנה וחצי), מה שעם הגדולים לא יצא. החזרה לעבודה מצד אחד מחזירה אותך ל"תלם" במפגש יומיומי עם החוץ..אך מצד שני זה שוחק, במיוחד כשהמשפחה גדלה. מאחלת לעצמי(גם את בעניין?) בעתיד לא רחוק לעבוד רק מהבית :-)
חזרה נעימה!

loolaB - סמדר אמר/ה...

המון המוןן בהצלחה בחזרה לעבודה !
היומן הזה פשוט מטריף, הורס, משגע... בעדינות מופלאה ומיוחדת !!!
אהבתי !!!

sue444 אמר/ה...

איך איך איך הכל יוצא לך כל כל מושלם?
היומן הזה מהממם!!!!!!!!!
לחזור לעבודה זה סיוט!
אני הולכת לראות שוב את היומן!

אנונימי אמר/ה...

איזה מהר עוברת "החופשה", בקושי מספיקים להתרגל אחד לשניה וכבר צריך לחזור לעבודה - אוףףףףף אבל מאחלת לך שזה יתן לך רענון להמשך היום.
אהבתי המוןןןןןןןן את היומן - איזו ריקמה מעלפתתתת אי-מא
שיהיה בהצלחה גם לתינוקי וגם לך וקליל כמה שיותר
חיפושולי
SHOULYHZO1

אנונימי אמר/ה...

באמת עבר מהר אני נזכרת שממש לא מזמן ילדת וכבר החופשה נגמרת !! אני מאחלת לך התאקלמות נעימה בעבודה והתרגלות למצב החדש היומן מהמם מהמם מהמם כמו כל הדברים שאת יוצרת אוהבת אותך נשיקות!!!!

אילאיל אמר/ה...

אוי, מקופלת יקירתי... הכריכה הזו פשוט מושלמת! בחירת התמונה, הרקמה, הצבעים...
נפלא ממש!
ולעניין חופשת הלידה והחזרה לעבודה? נו, למה את חושבת שאני בחופשת לידה נצלית של חמש שנים (ומעלה)

אנונימי אמר/ה...

מקופלת מקופלת....
את כותבת כל כך יפה וכל כך משעשע...
הכריכה שהכנת עשויה כל כך יפה וכל כך עדין
כמובן שמאמצת את השיטה
ובהצלחה בחזרה לעבודה

דנדשה

אנונימי אמר/ה...

הילד הרביעי מפונק?! חכי ותראי מה קורה עם החמישי!
מסובב אותנו ההורים וגם את אחיו הגדולים.
הכי מבסוט מכל הענין הוא בעלי שמחייך מתחת לשפם כל פעם שהקטנטן "מסובב" אותי!

חיזרי לעבודה, תחזירי לעצמך את (הצבע ל) החיים ו...תתמקדי ביתרונות של חזרה לעבודה- ויש כאלה!
ראה ערך לא אוכל מבקבוק ונרדם על הציצי!
למרות שעד היום הקטנטן מבקש מידי פעם שאפנק אותו ואעשה לו "נומנום" על הידיים... וכמו שאומר הפתגם יותר משהעגל רוצה לינוק ה...אויש זה לא נשמע לי פתאם טוב... עוד משהו שקורה לאמהות מסויימות שהאריכו יותר מידי את חופשת הלידה!!! (עודפים, עודפים אם לא הבנת!)
היומן שהכנת מהמם וממש אחר ממה שרואים ברשת!
איזה כיף ליעל.
בהצלחה לך עם חזרתך לעבודה
אימוש5

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

יהיה פסדר, תאמיני לי יהיה פסדר :-)
תחזיקי מעמד!
המחברת מ-ה-מ-מ-ת!!

מיכלי אמר/ה...

סתם, התחשק לי שוב להגיד לך שאת מצחיקה אותי המון :)
היומן מהמם, הייתי חומסת אותו לעצמי בלי למצמץ אפילו, והחגים זה בשביל שבבוא היום תגידי יש, סופסוף חוזרים לעבודה! ;)

סטודיו דנהל'ה אמר/ה...

מקסים! היומן מהמם!
פוסט שנון ןמצחיק, אני מאוד נהנית בכל פעם.
תודה ובהצלחה בחזרה לעבודה!
סטודיו דנהל'ה

דנדושה76 אמר/ה...

היומן פשוט משגע!!! וכרגיל הפוסטים שלך מצחיקים עד דמעות (וכמובן שכולי מזדהה - במצבי)

בעיקר פורמת אמר/ה...

אווווף, הנה הגעתי גם לשלב הזה. למה אצלך זה נשמע גם מצחיק???? שכחי מכל העצות הדביליות שכתבתי לך - זה סיוט (רק לדעת שעוד נפרדים..לפני שזה אפילו קורה). בהצלחה מחר.
היומן -טוב, כבר כולם כתבו - משו משו טוב (-:

אנונימי אמר/ה...

בתור מישהי שמעולם לא יצאה לחופשת לידה ורק מחכה לזה (אבל בלי תינוק שזקוק לי, כן אני יודעת שזו לא נקראת חופשת לידה), אני בהחלט יכולה להבין אותך. בכל אופן שתהיה לך חזרה קלילה ומהירה ותמשיכי לעשות דברים כאלו מקסימים. הייתי שמחה לראות גם את היומן מבפנים, כלומר איזה סוג של יומן זה. שנה טובה

אנונימי אמר/ה...

האם את יכולה בבקשה לתת הסבר לשימוש שעשית עם האיור היפהייפה? תודה