יום שישי, 8 באוקטובר 2010

אמא חזרה לעבודה

עשרה דברים שגיליתי השבוע (ולא ידעתי אותם קודם):

1. כשאת חוזרת לעבודה, זה לא הכי הגיוני שאחרי שאת שם שעה שלמה (ושתית קפה וקישקשת עם חברות שלך וסך הכל היה לך כיף וקיבלו אותך בכל כך הרבה אהבה) תרצי לקחת את התיק שלך ולחזור הביתה לתינוק שלך (שעוד לא התעורר ולא יודע שבכלל הלכת...).

2. כשאת חוזרת לעבודה אחרי שלא היית 5.5 חודשים, ייתכן והמחשב שלך שעמד מיותם, לא יעבוד, כך גם המסך, וגם חסמו לך את היוזר. את מעבירה איזה שלושה ימים בניסיונות נואשים לגרום לכל הציוד שלך לעבוד...

3. ביום שאת חוזרת, נודע לך שעומד להתבצע סבב נוסף של בדיקות תוכנה שלא נגעו בהם בחצי שנה האחרונה ואת חלק מצוות המשימה (אז מה הם עשו בחצי שנה האחרונה לעזאזל? למה? למה? למה?....בדיקות תוכנה זה איכסה...).

4. מיד אחרי שאת חוזרת, התינוק נהיה חולה וחוטף חום (מקווה שלא מהמפגש עם המטפלת...), הרופא כרגיל מוסר את האבחנה הרגילה כשאין לו מושג מה קורה לילד:  "ויראלי" ("ובשביל זה הלכת לרופא?" שאלה אותי הבת שלי בת ה-9, "אני יכולתי להגיד לך את זה....").

5. השעות בעבודה הן די ארוכות, אבל השעות בבית עוברות ממש ממש מהר, עד שהשכבת את כל הכנופיה, לא נשארה לך דקה לעצמך וממש כדאי שתלכי לישון (כי את צריכה לקום 4 פעמים בלילה).
במשך ישיבת צוות אחת בעבודה בה כל אחד מנסה להסביר מה היעדים שהוטלו עליו ומדוע נבצר ממנו לבצעם (למרות רצונו הרב, יעילותו הבלתי נלאית ואהבתו הרבה למשימה בכלל ולעבודתו בפרט), אשה אחת יכולה לשטוף את כל הבית, לעשות מכונת כביסה ולהעמיד איזה סיר אחד (לפחות) על הגז. 

6. כשיש 4 ילדים ומשרה מלאה, ממש כדאי שתעסיקי לך עוזרת, רצוי כזאת שגם מבשלת ומכבסת (יש דבר כזה? אני ממש מחפשת אחת כזאת...).

7. בסופו של דבר התינוק היונק המפונק מתרגל (לאט לאט) למטפלת ולומד שלאכול עם כפית, זה לא סוף העולם, אבל עדיין, הוא מתנפל עלייך בשניה שהגעת ורוצה לינוק, אה, ומסתבר שיש גם מן אפשרות כזאת ששמים אותו במיטה  והוא נרדם, בלי ציצי בפה...

8. כשבעלך מפזר ארבעה ילדים בבוקר בארבעה מוסדות שונים, זה לוקח חצי שעה לפחות....(כולל בכי בגן).

9. בעבודה יש אינטרנט חופשי (תודה אלוהים על חסדים קטנים...), אבל אין זמן מספיק לגלוש (באסה..).

10. לקום בבוקר, להתלבש יפה, להתאפר ולצאת מהבית תוך ידיעה שבמשך היום לא יימרחו עלייך סימני נזלת, פליטות, הקאות, ועוד כל מיני הפרשות, זה ממש, אבל ממש נחמד.


פוסט זה מסתיים בנימה ממש ממש גדולה של עצב, בקומונה המקסימה "פרידה ונומה" התקיימה החלפת שובכים. אני קיבלתי החלפה מהממת מאילאיל המקסימה, אבל (כמה סמלי לשבוע זה...) ההחלפה שלי אבדה בדואר ולא נודעו עקבותיה, נותרתי רק עם צילומים שלה, שובך עם ציפור עשוי מקאפה עטופה בבד.

יש בכוונתי לחזור על ההכנה של השובך ולמוסרו ליעדו, האם תירצו הדרכה מצולמת שלו?




מעכשיו יהיה יותר קל, נכון?
באהבה רבה
מקופלת








54 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שמעת את הבום?!?

זו אני, נפלתי... ההחלפה שלך מ ש ג ע ת! וכמובן שרוצים הדרכה מצולמת!

ואני מתה על הכתיבה שלך! בחיי, את יכולה להוציא ספר!

מירה

אנונימי אמר/ה...

בטח שאני רוצה הדרכה! זה פשוט מקסים!
מדהים איך את מצליחה הכל..

אנונימי אמר/ה...

שובך מדהים ביופיו. וברור שכוווולם רוצים הדרכה מצולמת.

הגר עופרי אמר/ה...

מי לא רוצה הדרכה מצולמת ???
רק מחכה למה לעשות עם הקאפה שקניתי שסתם תופסת לי מקום !!!!

ולגבי החזרה לעבודה..... שיהיה המון בהצלחה... נשמע לא קל בכלל אבל את מעבירה את הכל בכל כך הרבה הומור וחן :-)

בעיקר פורמת אמר/ה...

להתאפר.. קונספט מפתיע ונשכח (-: כייף לשמוע (סממנים של) אופטימיות (מהוססת)!הקאפה שלי מוכנה, יצא שובך יפהיפה!

rinat אמר/ה...

תמיד לומדים דברים חדשים,מתחשלים ומתגברים.אני בטוחה שהימים הבאים יהיו קלים יותר.
השובך מדהים ברור שרוצים הדרכה:-)

smiley אמר/ה...

מזדהה עם כל מילה!
ולגבי ההחלפה- היא מקסימ וברור שרוצים הדרכה מצולמת!
שיהיה שבוע מקסים!

ליאת אמר/ה...

לא יודעת במה את עובדת אבל את צריכה לכתוב טור בעיתון..הכתיבה שלך סוף הדרך!! בהצלחה בעבודה וברור שאשמח להדרכה.

אנונימי אמר/ה...

מהממת שכמותך כמה כוחות :)

אוהבת אותך המון המון

השובך הפיל גם אותי מהכיסא

המשך יגיע במייל :)

queenbee1

מיקוש אמר/ה...

הרסת אותי לגמרי, הכל כל-כך נכון! מקווה שבכל זאת החזרה לעבודה עוברת חלק ובקלות.
השובך מהמממם לגמרי, איזה בעסה שאבד...
ואגב כתבתי לך מסר יש לך אצלי מתנה מהחלפת המשאלות של הקומונה צומת צבעים. צרי איתי קשר.

Smadar אמר/ה...

המון המון בהצלחה בחזרה... קראתי... נזכרתי... חייכתי והתעצבתי !

והשובך מדהים ביופיו ! צבעים מקסימים כ"כ ! פשוט לבהות בו בהנאה...
LoolaB

בובינה12 אמר/ה...

יקירתי,
השובך פשוט מהמם!!!!!
בטח שרוצים הדרכה. שאלת ברצינות???

ולגבי החזרה לעבודה - שיהיה בהצלחה! לא פשוטים חיי האם העובדת מחוץ לביתה, אבל יש לזה גם יתרונות. תתמקדי בהם.

נשיקות,
לילך

adi אמר/ה...

ברור שנרצה הדרכה!
ברוך שובך לעולם המבוגרים....לא מקנאה בך אפילו לא לשניה. תודה לאל על חסדים קטנים בהם להישאר עם היונק בבית....

יעל.קיפודים אמר/ה...

חיזקי ואימצי... אצלי בעבודה אני תמיד שמה לב לאלו שחוזרות מחופשת לידה ואיך בימים הראשונים זה כל כך קשה, והלב רוצה לתינוק... אבל זה עובר לאט לאט...(ראה יתרונותיו הבולטים של סעיף 10).
השובך שלך יפהפה... וכואב הלב לחשוב שאבד. מקווה שהשחזור יהיה לך מהיר, והדרכה מצולמת זה רעיון נפלא :-)

אנונימי אמר/ה...

חייכתי כל הפוסט וממש התעצבתי בסופו. אני כל כך נלחצת מהחלפות שהמחשבה שבסופו של התהליך היא תלך לאיבוד, פשוט מדכא.
שמחה שההתאקלמות בעבודה מתקדמת (-:
רחלי גזית

tamari* אמר/ה...

הצלחת להצחיק אותי כרגיל:)
ההחלפה שלך קסומה, כל כך עדין ורומנטי, אני מאוהבת בשובך הזה!

דנא אמר/ה...

פויה פויה דואר ישראל!!!! מה זה לאבד כזה דבר קסום???? נראה לי יש שם אנשים שחוגגים על ההחלפות שלך (ושל עוד כמה מוכשרות...). קראתי , נזכרתי, בכיתי וצחקתי (נו אני אישה לא?). שיהיה בהצלחה בהמשך.והדרכה זה מיותר לשאול...

Dafi אמר/ה...

סופר-וומן! עבודה, ילדים ו...החלפה! השובך מקסים מקסים וברמת כואב הלב שהלך לאיבוד. אולי עוד יחזור יום אחד...

קשת זאבי אמר/ה...

את מצחיקה כרגיל!
השובך מקסים ובודאי שנרצה הדרכה שלו!

Galore אמר/ה...

באסה... החלפה מהממת לגמרי (בטח עוד תמצא).
וחיבוק גם מכאן.

יפה עוזרי אמר/ה...

איזו מקסימה את! אני באה מדור שלהתלונן על אמהות לא היה P.C.מעודד לראות שזה פס מן העולם במובן מסוים.ואת עושה את הכל בחן.

זהבית שקד אמר/ה...

יקירתי,
כהרגלך הרגת אותי עם הפוסט מצחוק כמובן!

ואיזו החלפה מהממת

Big Mook Craft אמר/ה...

לאמא שחזרה לעבודה, כל הכבוד ששום דבר לא שובר את רוחך ההומוריסטית ואת מצליחה כרגיל להצחיק ולשעשע את קוראייך הנאמנים, אני אישית הייתי דורשת מהבוס של בונוס על זה, אפילו שרק חזרת, מה העבודה בבית לא נחשבת? ומי ששואלת שאלת קיטבג תקבל תשובה הולמת - לא! לא רוצים הדרכה! יש מספיק הדרכות באינטרנט ואין זמן ליצור הכל, בבקשה תחסכי מאיתנו את ההדרכה שלך לכלוב הציפורים......טוב ברור לך שכל הפסקה האחרונה נכתבה בצחוק נכון?

בתיה אמר/ה...

הכי מעצבן זה שכולם שואלים אותם עם מבט של קנאה "איך היתה החופשה שלך?"

בשביל מה הדרכה, בשביל שיהיה עוד דבר יפיפה בקצה האצבעות שלי ואני לא אנסה לעשות אותו רק אזיל ריר? D-: . לפחות אני אוכל להכניס אותו לבלוג הקישורים שלי.

אני מקוה שתמצאי עוזרת טובה שגם מנקה וגם מבשלת (אבל פחות טוב ממך).

שבוע טוב

הפיה לולית אמר/ה...

ואוו, השובך מדהים. כמה מבאס שאבד. אין מילים.
בוודאי שנרצה הדרכה...

ולפוסט-כל כך הזדהיתי עם כל מה שכתבת, כרגיל אבחנה דקה ומדוייקת ומצחיקה. רק דבר אחד לא הגיוני-לפזר 4 ילדים שמוסדות שונים, כולל בכי, לוקח רק חצי שעה??? יש לך סופרמן בבית :-)
נו טוב, הוא נשוי לסופרוומן.
בכל אופן מסרי לו את התפעלותי, וגם לך:-)

ruth אמר/ה...

זקופה יקירתי,

בדיוק במהלך השבת חשבתי לעצמי: "מענין מה עובר עליה?"; "מענין כיצד היא מסתדרת ב'לחזור לעבודה'?" צפיתי לאיזה פוסט. כנראה שזה היה בזמן שבדיוק כתבת....

אני חושבת שאת ושכמותך אמורות להיות אלופות. לא יכולה אפילו לתאר עצמי[בגילי המתקדם...] מתחזקת בית, ילדים, עבודה, בעל ו.... גם את עצמי הפנימי.
כל הכבוד לך. אני מלאת התפעלות.
והשובך - איזו מלאכת מחשבת. בורכת בתבונת כפיים ו...פה כמובן. איזה פוסט משתף ומזמין פרגון.....

בהצלחה לך ולכל שלך והמשך עשיה ברוכה למען עצמך ולמען סובביך.

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

אני לא יודעת מה קורה בזמן האחרון, כתבתי תגובה אבל היא נעלמה אחרי שלחצתי על "פרסם" אז מקסימום תהיינה 2... כתבתי לך שחבל שאין הפי אנד...
כתבתי גם שאני מקווה שאת יודעת שאפשר לתבוע את הדואר אם שלחת ברשום, זה אמנם לא יחזיר את הדבר המהמם הזה אבל לפחות תוכלי לרכוש לך משהו יפה עם הכסף של הדואר ולהרגיש שדפקת אותם חזרה!

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

אני לא יודעת מה קורה בזמן האחרון, כתבתי תגובה אבל היא נעלמה אחרי שלחצתי על "פרסם" אז מקסימום תהיינה 2... כתבתי לך שחבל שאין הפי אנד...
כתבתי גם שאני מקווה שאת יודעת שאפשר לתבוע את הדואר אם שלחת ברשום, זה אמנם לא יחזיר את הדבר המהמם הזה אבל לפחות תוכלי לרכוש לך משהו יפה עם הכסף של הדואר ולהרגיש שדפקת אותם חזרה!

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

אני לא יודעת מה קורה בזמן האחרון, כתבתי תגובה אבל היא נעלמה אחרי שלחצתי על "פרסם" אז מקסימום תהיינה 2... כתבתי לך שחבל שאין הפי אנד...
כתבתי גם שאני מקווה שאת יודעת שאפשר לתבוע את הדואר אם שלחת ברשום, זה אמנם לא יחזיר את הדבר המהמם הזה אבל לפחות תוכלי לרכוש לך משהו יפה עם הכסף של הדואר ולהרגיש שדפקת אותם חזרה!

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

אני לא יודעת מה קורה בזמן האחרון, כתבתי תגובה אבל היא נעלמה אחרי שלחצתי על "פרסם" אז מקסימום תהיינה 2... כתבתי לך שחבל שאין הפי אנד...
כתבתי גם שאני מקווה שאת יודעת שאפשר לתבוע את הדואר אם שלחת ברשום, זה אמנם לא יחזיר את הדבר המהמם הזה אבל לפחות תוכלי לרכוש לך משהו יפה עם הכסף של הדואר ולהרגיש שדפקת אותם חזרה!

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

אני לא יודעת מה קורה בזמן האחרון, כתבתי תגובה אבל היא נעלמה אחרי שלחצתי על "פרסם" אז מקסימום תהיינה 2... כתבתי לך שחבל שאין הפי אנד...
כתבתי גם שאני מקווה שאת יודעת שאפשר לתבוע את הדואר אם שלחת ברשום, זה אמנם לא יחזיר את הדבר המהמם הזה אבל לפחות תוכלי לרכוש לך משהו יפה עם הכסף של הדואר ולהרגיש שדפקת אותם חזרה!

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

אני לא יודעת מה קורה בזמן האחרון, כתבתי תגובה אבל היא נעלמה אחרי שלחצתי על "פרסם" אז מקסימום תהיינה 2... כתבתי לך שחבל שאין הפי אנד...
כתבתי גם שאני מקווה שאת יודעת שאפשר לתבוע את הדואר אם שלחת ברשום, זה אמנם לא יחזיר את הדבר המהמם הזה אבל לפחות תוכלי לרכוש לך משהו יפה עם הכסף של הדואר ולהרגיש שדפקת אותם חזרה!

=== אורנה === אמר/ה...

יייייהההההה, איזה יופי

ברור שרוצים סדנה , איך הכנת ?

gallish אמר/ה...

שמחה שיחסית עבר בקלות ועוד יותר שמחה שאת אפילו מצליחה ליהנות מללכת לעבודה :-)
השובך שלך משגע!!! כמה מבאס שהלך לאיבוד :-(

שרון רותם אמר/ה...

וואי, איך זרקת אותי אחורה עם התאור הכל כך מדויק שלך על החזרה לעבודה אחרי "חופשת" הלידה.
השובך נפלא, בטח שרוצות הדרכה ומי יודע, גם זה שאבד יכול עוד לצוץ מתישהו. אף פעם אין לדעת. נפלאות הן דרכי דואר ישראל.
שיהיה לך שבוע נפלא והתאקלמות נוחה חזרה בשגרת העבודה.

Ayala Levinger אמר/ה...

איזו רשומה... לא יודעת איך לתאר. מפחידה, מלחיצה אך גם אופטימית? אני חוזרת לעבודה אחרי חופשת לידה בעוד 3 שבועות בדיוק...
והשאלה על השובך היא רטורית?

Meital אמר/ה...

שובך מקסים! מהמם! יפהפה!
בטח שרוצים הדרכה :):)

אנונימי אמר/ה...

דרלינג, מוחה כאן דמעה ומבינה את שהולך לעבור עלי בקרוב....

השובך המהמם עוד יצוץ! את תראי...
והעם דורש....
הדרכה
הילה

נקודות אמר/ה...

איזה באסה שהשובך אבד....מזל שמצלמים קודם נכון??? ברוך שובך לעבודה, וכפי שהספקתי להכיר מהכתיבה שלך, ימי ה"דכדוך" הראשונים וההסתגלות החדשה יעברו מהר ושוב תוכלי להוציא את המיטב...גם שלפעמים זה נראה פחות משעשע.

אנונימי אמר/ה...

אשמח להדרכה אבל קודם איפה קונים שובך כזה?

ציפי לוין אמר/ה...

השובך נורא נורא יפה! חבל שאבד. בהצלחה עם המוליט תפקידים-זה מאד קשה, במיוחד שיש תינוק שמחכה בבית. תמיד ישנה הרגשה שכשנמצאים בעבודה רוצים להיות בבית, להספיק דברים שלא עשינו וסתם להמשיך להיות במקום האוהוב עלינו. העבודה...תמשיך להיות משנית, זו גורלה! שבוע נפלא

אילאיל אמר/ה...

את עניין "החזרה לעבודה" אני יכולה רק לדמיין ולהזדהות, כבר מעל חמש שנים של "חזרתי לעבודה" מטורף הא?
אבל את האבדה בדואר אני הכי יכולה להבין! איזה כאב לב!!!
אשלח מייל לפרטנרית שלך וברור לי שהיא הכי תבין בעולם.
נשיקות
ותודה על הפירגון

חגית אמר/ה...

טוב, קודם כל ולפני הכל, נראה לי שמעכשיו בכל פוסט שלך אני אגיב בהערצה. ארבעה ילדים???? איך את עושה את זה? ועובדת, ויוצרת, וכותבת פוסטים. כל הכבוד לך, את מדהימה! השובך יפהפה, והכתיבה שלך שובת לב, כמו תמיד :-)

ורד והדס אמר/ה...

איזו החלפה יפה, חבל מאד שאבדה...פוסט מדליק, כיף לקרוא. כותבת נפלא.

הדס שטרן גולדשטיין אמר/ה...

מקופלת יקרה...

לדעתי מישהו ראה את הכלוב ולא יכל להישאר אדיש, ועכשיו זה מפאר את אחד הבתים במדינה הקטנה שלנו...

מעבר לזה - התובנות על חזרה לעבודה כ"כ מדוייקות!

שיהיה בהצלחה!!!

yael yaniv אמר/ה...

יקירתיף כבר כתבתי בפרטי, אבל גם פה - מאחלת לך המשך חזרה קלה יותר לעבודה והתאקלמות לסטטוס החדש כמב שיותר מהר
ולגבי החחלפה - השובך מדהים וכ"כ יפה וחבל שהלך לו לאיבוד - אני כ"כ יכולה להבין את הצער שלך (ושלי) - אבל בלי לחץ....בזמנך החופשי (אם בכלל יש חיה כזו...חחח
נשיקות וחיבוק חם ממני

מיכלי אמר/ה...

השובך מקסים! :)
אני צופה שיירי קאפה לאחר מסיבת האירוסין שלי, אז גם אני אשמח להדרכה.

יעל אמר/ה...

אוי, מקופלת יקרה, מזדהה עם כל מילה. החזרה לעבודה, בדיקות התוכנה הארורות, וה"מה לעזאזל עשיתם כשל הייתי כאן? כלום?"...
והשובך - כמו כל עבודותייך - מדהים!!

רביד פלג אמר/ה...

כמה חבל שאבד, השובך ככל עדין ויפהפה..התמונה עשתה לי חשק ללטף אותו..:-]

ובאשר לחזרה לעבודה, למרות ועל אך חבלי החזרה, נשמע שאת ממש מרוצה והשיבה עושה לך טוב.
מאחלת שבדיקות התוכנה יחלפו עד מהרה ושתזכי למצוא את האחת, שתבשל, תנקה, תכבס, תתלה, תקפל ו...תשאיר לך המון זמו איכות עם הארבעה:-)

sue444 אמר/ה...

יקרתי, מקריאת הפוסט המקסים נשארתי פעורת פה ועם השאלה המתבקשת, אז מתי לעזאזל יש לך זמן ליצור????
ההחלפה מקסימה, חבל שאבדה

אנונימי אמר/ה...

ילדה יקרה שלי,
כמה שאני שמחה לקרוא את הפוסט האחרון שלך, שהוא כבר הרבה יותר אופטימי מאשר דיברת בימים הראשונים של החזרה לעבודה.
נכון שהתינוק כבר על היום הראשון שהלך למטפלת לא הרגיש טוב וזה ממש חוסר מזל משווע, ולחזור לעבודה אחרי חצי שנה - ממש לא פשוט ורק שתהיי בריאה ועם מצב רוח טוב כי לטפל ב-4 ילדים צריך כוחות על, זה ממש לא קל. וכמה שאני רוצה לעזור מותק שלי,מרחק המגורים בינינו עושה את שלו ומגביל אותי כל כך.
יחד עם זאת כמה נחמד לצאת מהבית, להתלבש יפה, להתאפר, לראות אנשים להתאוורר זה גם משהו חשוב ביותר.
וכמה חבל על השובך היפה שהכנת והלך לאיבוד, כזו עבודה יפה ומושקעת.
נשיקות וחיבוקים אוהבת........אמא

אנונימי אמר/ה...

אני חוזרת ביום ראשון לעבודה לאחר ארבע חודשים של "חופשת לידה"- תודה על העידוד...

עינת אמר/ה...

אין, אבל אין על מספר 10! סוף סוף להצליח להריח את ריח הגוף שלך, את הבושם ולא את הפליטות של הזאטוט...
וגם הפוך- זה כל כך חסר :)

לחזור לעבודה זה לא קל, שיהיה בהצלחה והעיקר ברגיעה!

tzik אמר/ה...

גם את בבדיקות תוכנה?
יופי. תמצאי לי עבודה, הילדים גומרים אותי!!!!