יום שני, 8 בפברואר 2010

חינוך

מזמן לא סיפרתי לכן על הפעוט, ממרום גיל שנתיים ושמונה חודשים הוא צמח להיות יצור עקשן, סרבן ויודע כל,
ולכן, אנו מקדישים את רוב זמננו ומרצנו לחינוכו של הפעוט.

להלן רשימת הדברים שבעלי הצליח ללמד את הפעוט:

1. לא מקללים (גם לקרוא לאח שלך "חתול של קקי" זה סוג של קללה).
2. לא יורקים.
3. לא אוכלים בעמידה על הכסא.
4. לא חוטפים אוכל מצלחות של אחרים.
5. לא דוחפים פיסות קטנות של מזון לתוך כוסות השתיה של שכנייך לשולחן (ואחר כך מסתכלים איך הם גם שותים את זה כי לא היו מספיק ערניים להשגיח על הכוסות שלהם).
6. לא צורחים כמו מטורפים.
7. קיימת אפשרות שגם לאנשים אחרים בבית יש חפצים אישיים שהם מאוד אוהבים ולא רוצים לחלוק בהם.
8. לא נותנים כאפות לשכנייך למושב באוטו.
9. לא נושכים, בטח לא תוך כדי משחק, בטח לא את אבא.
10. אם אתה רוצה משהו אתה אומר "תביא לי בבקשה" ולא "בא לי....", לא כל המשפחה חיה לפי החשקים שלך.
11. בלילה במיטה קוראים "אמא" ולא רק "אבא" (סעיף זה נכשל כשלון חרוץ לשמחתי הרבה).

אני יודעת, זר לו היה קורא זאת היה חושב כי אנו מגדלים בביתנו גור של אורנג אוטנג.

רשימת הדברים שאני הצלחתי ללמד את הפעוט:

1. לא אומרים "כה" אומרים "כן".

חדי העין שביניכם בטח הבחינו שהרשימה שלי מעט יותר קצרה מזו של בעלי, יחד עם זאת, אין להקל בה ראש, הפעוט מתייחס לסעיף זה ברצינות מירביתותמיד מתקן את עצמו, הבעיה היא שהפעוט מאוד אוהב לתקן גם אנשים אחרים, מבוגרים ככל שיהיו, הוא עדין חש כי מוטלת על כתפיו הפצפונות המשימה הענקית של שמירה על תקינותה של השפה העברית, ולכן, בכל פעם שמי ממכרינו מנהל אתנו שיחה, מקשיב הפעוט ברוב קשב ובשניה שנדמה לו שהאדם שמולנו העז להגיד "כה" ולא "כן" הוא ממהר לתקן אותו (לא אומרים "כה", אומרים "כן").

אנשים לא ממש מתים על זה שפעוט שבקושי מגיע להם לקו הירכיים חושב שהוא יודע הכל, לרוב מתחילה התכתשות על איך אומרים מה, "לא אומרים חטיף" הם מתחילים להמציא, "אומרים חקיף", "לא נכון" זועק הפעוט, "לא אומרים ככה" וכך זה ממשיך וממשיך עד שהפעוט נשבר וזורק את עצמו בכעס ויללות על הרצפה (כי הוא עצבני חבל"ז).

ועכשיו, סוף סוף לעניין שלשמו התכנסנו כאן, יצירה, האם גם אתכן שטף בזמן האחרון שגעון הצלליות? ברור שלא יכלתי לעמוד בפני השיגעון החדש-ישן הזה והכנתי שתי תמונות עם צלליות.

הצללית עצמה חתוכה מלבד שחור ומונחת על בדים צבעוניים ותחרה

שיהיה לכולנו המשך שבוע מצוין

נשיקות,

ותודה לכל התגובות החמות בפעם הקודמת

מקופלת

.





















40 תגובות:

Adiya אמר/ה...

מה זה חתוכה? ידנית??
זה מדהים! איזו רמת דיוק!!

והפעוט שלך נשמע אחלה לגמרי...

tamari* אמר/ה...

אני מאוהבת בך:)
היצירות מטריפות בעיני- אפילו מושלמות!
וכה, זו אחלה מילה:)

ARTISHOK אמר/ה...

הפעוט פעוט הזה...עוד יראה לכולםםםםםםםםם מאיפה הדגיגה משתינה חחחחח

והסילואטים מהממים!! וזה פשוט טרנד.

חגית אמר/ה...

מהמם,מהמם, מהמם!!!!

Unknown אמר/ה...

את בטוחה שאת מדברת על הפעוט שלך או שפגשת את התאומות שלי..? הן בנות אותו גיל ועושות את אותן שטויות.. רק שהן שתיים!!!!!! ולא ,הן לא קוראות אבא בלילה.
הצלליות פשוט מדהימות! מאוד אוהבת את היצירות שלך.
סטודיו דנהלה

אנונימי אמר/ה...

תענוג לקרוא את הרשומות שלך!
נראה לי שכשתגדלו תהיו מחונכים לשביעות רצונו של הפעוט.... אם לא הוא יגיד לכם.....
הוא נשמע חמוד להפליא.
והעבודות שלך-כרגיל מקסימות!
תהלה

אנונימי אמר/ה...

כן, זה הדור החדש היום- החלטיים, שתלטניים ועצבניים מאוד אבל......... הם חכמים שזה מפחיד כמה שהם חכמים.
הצלליות האלו מדהימות והעיצוב שלך במסגרות מושלם, את גזרת את הצלליות?
חיפושולי

הבלוג של קיפולית אמר/ה...

אני חייבת להגיד שלא הפסקתי לצחוק... זה מה שמחכה לי בעוד שנה... טוב נו נחכה לזה

והתמונות מדהימות ממש יפות עבודה נקיה ומיוחדת
אוהבת
אפרת

יעל.קיפודים אמר/ה...

את גדולה!
בעצם - זה לא זמן טוב להגיד לך את המילה הזאת -אז אחליף ואומר שאת נפלאה!!!
אני מתה על ההומור שלך, ועל צורת המחשבה שלך, ועל האומץ שלך ללכת על ילד רביעי...חחח,
ועל התוצר של הסילואטים - שיצא מקסים מקסים (למרות שבאופן טבעי אני פחות מתחברת לתחום הזה, ועדיין יצא יפהפה) - ושאני המומה שזה מלבד, ולא מצליחה להבין איך סימנת ואיך חתכת!?

AYELITA.Studio אמר/ה...

אוי, את פשוט קורעת!!! אני כל כך נהנית לקרוא את הסיפורים שלך
התמונות משגעות!!!
גם אני נתקפתי בשגעון הצלליות וכבר יש לי משהו שמתבשל....
איילת

Galore אמר/ה...

טוב הפעם הגזמת. אני קוראת לי, עם חיוך שהולך ומתעצם ומתעצם ומתעצם, ופתאום התמונה הזו, פשוט נשמטה לי הלסת.
מה זה זה???? איזה יופי של יופי! איזה דיוק, איזו מושלמות! יא אללללללה! יא אללה. מדהים.

Rachel רחלי גזית אמר/ה...

צלליות מקסימות. כל כך מדוייקות ועדינות שקשה להאמין שזה לבד ועוד בחיתוך ידני... אני המומה!

babytogo אמר/ה...

טוב אז ככה, אחרי שקראתי (פעמיים) הבנתי שהבת שלי היא כנראה לא היחידה עם שגעת הגדלות אצלנו חוברים להם יחד גם השתתחויות דמויי התעלפות אפילפטית תוך צרחות הנשמעות כלקוחות מטקסי הקרבת קורבן... הולכת לבטל את הפסיכולוג.
עבודותייך נהדרות!

עינת אמר/ה...

הרשימה שלך קצרה ככל שתהיה, חשובה ביותר- תארי לך גבר בן 30 אומר "כה", שאר הקריזות הרי עוברות באיזשהו גיל (או לפחות ככה אני מקווה-אחרת אני אבודה!).
צלליות מקסימות!

אנונימי אמר/ה...

מקופלת, מקופלת, מקופלת. התמכרתי לבלוג ומחכה בקוצר רוח לעדכונים, לכתיבה ולתמונות. אני חדשה, אבל רוצה לשאול "אפשר להיות חברה שלך"? ברור לי שחותמת אזמין בקרוב (היום הולדת עוד חודשיים וחצי, אבל לבת שלי יש לפני, אולי אתפנק גם?)יש לך כשרון כתיבה אמיתי (ואני אדם ביקורתי...), הומור, יופי, יצירתיות ומרגישים לב גדול. כיף לפעוט...
שולחת לך חיבוק וירטואלי גדול ומחכה לרשומה חדשה.
עשית לי חשק לחזור לתחום שזנחתי כמה שנים. אם תרצי שאפרט יותר אשמח.
דניאל

Unknown אמר/ה...

את לא יודעת שאסור לתקן אותם.
ואצלנו בעולל בן השלוש, המשפט שהכי נפוץ "לא בא לי"..
על הכל!
מדהים איך הם מפתחים פתאום אישיות רצון ועקשנות!
אין מה לעשות ילדים זה שמחה (אצל השכן!).
והיצירה, מהממת!
הצללה, את אומרת?.. הולכת לבדוק ת'עניין.

ננה_בננה

דפי אמר/ה...

עבודות בטעם של פעם... אהבתי מאוד!

Karni אמר/ה...

אני חושבת שכמעט הפלת אותי מהכיסא - כמה שהדברים מתסכלים לפעמים, הפכת אותם לכיפים ומלאי הומור!
אני מתחילה עכשיו להרגיש חלק מהסממנים שתארת פה למעלה עם בני בן השנתיים.
לגבי הצלליות המופלאות, אין לי מילים. הן כל כך יפות ומזכירות לי שלפני 15 שנים!!! ביקרתי בדיסנילנד ושם היה אמן שעבודתו היתה גזירת צלליות. כמובן שמכל הצעצועים שהיו שם, יצאתי מאושרת ושמחה עם הצללית היפה שהוא יצר עבורי. שוב - מקסים!

נילי אמר/ה...

כמה הצחקת אותי!!!!!!!
ויש לי שידוך מושלם לפעוט
פעוטה, צעירה ממנו בשנה וטיפה - בחורה רעה (ועקשנית ועצבנית ונשכנית ואסרטיבית וכפכפנית ועומדת על כסא האוכל וזורקת את הצלחת עם האוכל כשנמאס לה וצרחנית ומ-ק-ס-י-מ ה - בדיוק בדיוק כמוהו) מבית טוב (נשבעת! לא יודעת איך היא יצאה לי ככה)
:-)

והיצירות משגעות

דנא אמר/ה...

מה אני אגיד לך? איזה כיף לי שאני קוראת אותך בעבודה ואת גורמת לי לחיוכים שאף אחד לא מבין. הפעוט נשמע נהדר! יש שתי אפשרויות-הוא ישאר כזה עד שהוא יפגוש בקלפטה שתאלף אותו ואז הוא יהפך לפודל, הוא ישאר כזה ואת תיזכי בכלה מהאגדות....
הצלליות מעלפות! אהבתי מאד מאד מאד.

הגריטה-hagar am אמר/ה...

הצללית מהממת!
במיוחד הראשונה- ממש מדהימה!

ArtNevet אמר/ה...

התכוונת שהוא נחוש ודעתן
ויום אחד התכונות הטובות האלה יועילו לו? :-)

כאמא לאחת כזו בת 1.8 ששולטת ביד רמה באחיה הגדולים
נותר לי רק להזדהות.

התמונות מקסימות, רעיון מעולה להשתמש בלבד זה משדרג מאוד.

אנונימי אמר/ה...

הי,
כל הכבוד על הרשומה.
את יכולה להסביר איך עשית את החיתוכים, ועוד על לבד שחור?
איך העברת אליו את הציור?

בבקשה תסבירי.

תודה,
תמי

תודה

תמי

בתיה בר און אמר/ה...

אפשר לקבל בהשאלה את בעלך? הפעוט שלי לומד מאחותו ומוסיף נופך משלו. אולי בעלך ילמד לי את שניהם.
את הפעוט את גם יכולה לשלוח כי אני מתחרפנת מכל כה שאני שומעת מניצן.

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

הצלליות שלך מהממות, בשילוב עם הורוד זה הורס!
כשהייתי ילדה אמן גזר צללית של הפרופיל שלי ושל אחי ואחותי, עד היום זה תלוי בבית של אמא שלי, אני מתה על זה!
עכשיו תגידי לי גזרת את זה לבד? כאילו עם מספריים? מצ'וגעת!

הפיה לולית אמר/ה...

כרגיל הצחקת אותי, וגם את שני המזיקים הקטנים שקוראים מאחורי הגב שלי.
הצלליות פשוט נהדרות, שילובי הבדים והתחרה נפלאים!
עדכון-כרגע נתקבלה בקשה להדפיס את הרשומה כדי שיהיה אפשר להקריא אותה בכיתה...

yael yaniv אמר/ה...

שאפו שאפו שאפו - זהו..בעצם עוד פעם שאפו
הסילואטים יצאו משגע (גם אני עכשיו עמוק בתוך הטרנד)
אהבתי את הקונטרסט בין הצללית לרקעים (מ-ש-ג-ע-ים)

ציקוש אמר/ה...

הבחורצ'יק שלך 10! כ"כ צחקתי והזדהתי אתך גם בן השנתיים שלי כזה,
הצלליות מהממות לא להאמין איך הצלחת להעביר אל הלבד ולגזור הכל בשיא הדיוק! ושילוב הבדים והמסגרות ..........אין מילים! 

rinat אמר/ה...

תמונות מדהימות,הצלליות מאוד מיוחדות.

בהצלחה בהמשך החינוך♥

זהבית שקד אמר/ה...

הצלחת להצחיק אותי!!
המסגרות מקסימות

aliner אמר/ה...

מקסים ביותר!!!
והפעוט נשמע כמו פעוט נורמלי לחלוטין. זו התוכנה הזו שאיתה הם מגיעים. :-)

אנונימי אמר/ה...

מצחיק לקרוא אותך :-)
והצלליות מקסימות, אהבתי מאוד מאוד.

מיכל (חותמת חתול ;-))

אנונימי אמר/ה...

משובח כהרגלך.
הפעוט שלך יגדל ללא ספק להיות איש חזק, החלטי ומיוחד במינו.
הצלליות עושות לי חשק לקפוץ אל בין דפיו של ספר טוב של ג'ין אוסטין...
מהמם!
מתי את עונה לי למייל או למסר ושולחת כתובת שאוכל להעביר את החבילה שלך? !!!!!

HILA696

אנונימי אמר/ה...

ילדה יקרה שלי,

כרגיל ילדה שלי, אני כל כך נהנית הן מכתיבתך ההומוריסטית והן מיצירותייך המשגעות ואני שמכירה את הילד הקטן והמתוק הזה שקודם כל כך שתק, פתאום מנהל שיחות ומתווכח על כל דבר, פשוט לאכול אותו.

והצללית היפהפיה הראשונה מזכירה לי תליון שהיה לי ונתתי לך אותו במתנה. כל הכבוד לך על העבודה היפה ועל הזמן שאת מוצאת לזה.
נשיקות............אוהבת.....אמא

נקודות אמר/ה...

על פי רשימת הדברים שהצליח הפעוט שלך ללמוד למדתי אני ש: א.חיים מעניינים יש לכם עם בן השנתיים פלוס, שמנסה לבדוק את הגבולות שלכם בכל דרך אפשרית. ב. אמנם רשימת הלימוד שלך את הפעוט קצרה יותר משל בעלך אך אם להתחשב בסעיף מספר 11 של בעלך:בלילה במיטה קוראים אמא ולא רק אבא אז כנראה שהצלחתך יותר גדולה ממה שאת משערת ושהצלחת ללמד עוד כמה דברים מאד חשובים את הפעוט... סחתיין עליך. ג. כדאי שאעשה מנוי לבלוג שלך על מנת שאקבל עדכון בכל פעם שאת כותבת מכיוון שאני מאד נהנית מהכתיבה שלך, משעשעת מאד. ד. שגעון הצלליות לא הגיע למחוזותינו ( והם לא כל כך רחוקים) על אף שהוא נראה מוצלח למדי.

sue444 אמר/ה...

אוי אוי אוי, כמה צחקתי! הזעטוטה שלי במסלול המהיר להיות העתק של הפעוט! חוצמזה אני מנסה ללמד אותה גם רק דבר אחד- בלילה קוראים רק אבא ולא אא-מא או אה-מא-מי ...
לגבי הצלליות הן הורסות כ"כ כל כך יפות! מתה על כל הדברים שאת עושה! אין מה לעשות אני מאוהבת...

נבו אמר/ה...

איזה מקסים.

אנונימי אמר/ה...

Hello Deаг, are уou trulу visiting thiѕ site regularly, if so afterwaгd you wіll absοlutеly obtаin nіcе knοωledge.



Revieω my weblog kindle

אנונימי אמר/ה...

Hello! Would you mind if I share your blοg with my zynga
grоup? Τheгe's a lot of folks that I think would really appreciate your content. Please let me know. Cheers

Here is my website ... buy cheap sewing machine

אנונימי אמר/ה...

Just ԁesire to say your article is as аstounԁing.
The clarity іn your poѕt іs just speсtаculаr
anԁ i сould asѕume you are an еxρeгt on this subject.
Fіne ωith уouг permission alloω mе to grab youг feeԁ to keep up to date ωith forthcoming post.

Τhankѕ а mіlliοn аnԁ ρlease cагry on
the enϳоyable woгκ.

Check out my web-sіte - http://www.buy-kindle-online.com/kindle-fire